Mange leder efter den bedste strategi til digital markedsføring, og bruger mange penge på at finde den eller få den lavet. Dog er det ikke så nemt, det kommer nemlig an på hvordan virksomheden er gearet, hvordan den er nu, hvad den gør nu, hvor den vil hen, hvad den vil investere og meget mere. Det er desværre ikke noget der bare lige bliver lavet på en dag, og der bliver ofte involveret en masse mennesker i forskellige afdelinger og flere ledere.
En af måderne man kan få hjælp til det, er ved at hyre en konsulent til opgaven, som kan hjælpe med at definere strategien for jer. Den konsulent man henter ind, skal gerne have stor erfaring med digital markedsføring, og de mange forskellige muligheder der er. Det gode ved at få en ekstern ind, er personen kigger på en helt anden måde, en dem i virksomheden gør. Personen er nemlig ikke integreret i firmaet, og har dermed et helt andet perspektiv. Dette kan skabe spørgsmål, nye muligheder, at man ser tingene anerledes og meget mere, og det er med til at skabe vækst, succes og nye udviklingsmuligheder.
Digital markedsføring bureau
Du kender uden tvivl flere forskellige digitale markedsførings bureauer, og det kan være utrolig svært at vælge den rigtige. Man bør altid starte ud med et møde før man kommer frme til en aftale, og baseret på hvordan mødet går og hvordan kemien er, så kan man tage en beslutning. Dog skal man huske at kigge på referencer, udtaleser og tidligere resultater. Dette siger nemlig meget om hvem personen er, og hvorfor han eller hende måske er den bedste eller værste for dig.
Der kommer flere og flere på dette markedet, med ingen erfaring eller lidt erfaring som er utrolig billige, og her er det bare vigtigt at sortere dem fra. De ødelægger markedet med deres lave pris, og gør det svært for dem der har styr på det og måske koster mere, fordi de sagtens kan lyde som nogle der har styr på det, men ikke har det. Ring eller skriv eventuel til nogle af personens referencer, linkedin forbindelser i har fælles eller andet. For at lave en eller anden form for validering af den person til skal at handle med. En ting er dog hvad resulater og referencer siger, men det er også vigtigt at kigge på deres CV indenfor digital markedsføring. Stil også nogle kritiske spørgsmål til jeres første møde, og se hvordan personen svarer.